{"id":1731,"date":"2023-02-09T13:29:14","date_gmt":"2023-02-09T13:29:14","guid":{"rendered":"https:\/\/warmhartjeeindhoven.nl\/?page_id=1731"},"modified":"2023-02-09T13:29:14","modified_gmt":"2023-02-09T13:29:14","slug":"meterwissel","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/warmhartjeeindhoven.nl\/meterwissel\/","title":{"rendered":"Meterwissel"},"content":{"rendered":"
In het najaar van 2022 is Deem Installatietechniek namens Warm Hartje Eindhoven gestart met het vervangen van de warmwatermeters van het project Warm Hartje Eindhoven. U heeft recentelijk uw jaarnota voor 2022 ontvangen waarop mogelijk een gecorrigeerde tapwatermeterstand is opgenomen. Deze webpagina geeft u meer informatie over de totstandkoming van de meterstand.<\/p>\n
<\/p>\n
Wat is er aan de hand?<\/em> Het vernieuwen van 504 warmwatermeters neemt enige tijd in beslag. Op enkele woningen na zijn inmiddels alle meters vervangen. De nieuwe meterstand dient verwerkt te worden op uw jaarnota om uw verbruik duidelijk weer te geven.<\/p>\n Waarom is er onduidelijkheid?<\/em> De nieuwe meters zijn van een ander type dan origineel geplaatst waardoor het doorsturen van de meterstanden naar ons systeem iets anders werkt. Ten tijde van de bouw van uw woning dicteerde de marktstandaard in digitale communicatie dat een warmtemeter standaard communiceerde in \u2018stapjes\u2019 van 100 liter. Inmiddels is de standaard verbeterd naar \u2018stapjes\u2019 van 10 liter. Omdat deze aanpassing niet direct in onze app\/webportal was verwerkt zagen enkele klanten hun verbruik 10x zo snel oplopen als voorheen.<\/p>\n Is het verbruik dan wel correct geregistreerd?<\/em>\u00a0 Ja, in alle gevallen is het verbruik alsnog correct verwerkt. We weten wanneer elke meter is vervangen en hebben de registratie (soms met terugwerkende kracht) aangepast om \u2018stapjes\u2019 van 10 in plaats van 100 liter te registeren.<\/p>\n Hoe kan ik de stand op mijn jaarnota controleren? <\/em>Uw verbruik is in alle gevallen correct weergegeven op uw jaarnota, maar het is belangrijk dat u zelf de stand kunt valideren! Als uw meter voor 31 december 2022<\/strong> is vervangen kunt u uw eindstand zelf berekenen door de stand van uw oude meter bij de stand van uw nieuwe meter op te tellen. Als uw meter niet voor 31 december is vervangen hoeft u niets te doen. In de nabije toekomst zullen wij de eindstand van uw oude warmtemeter ten tijden van vervanging uploaden als archiefdocument in uw webportal onder het tabje \u2018documenten\u2019.<\/p>\n Hoe moet ik exact de eindstand berekenen? <\/em>De formule hiervoor is afhankelijk van de aansluiting van het telwerk uw warmwater<\/u>meter op het 1e<\/sup> of 2e<\/sup> telwerk van uw warmte<\/u>meter. Deze warmte<\/span>meter is fysiek geplaatst op de buitenkant van de afleverset en is af te lezen via een display. Om te weten wat voor u van toepassing is kijkt u naar het geregistreerde verbruik op telwerk 2. Als u geen verbruik<\/u> ziet op telwerk 2 is het 1e<\/sup> scenario op u van toepassing. Ziet u wel verbruik op telwerk 2, dan is het 2e<\/sup> scenario van toepassing.<\/p>\n <\/p>\n\n